Getest: Polyphine Sport

20170827_110512

Vorige maand had ik het gevoel dat mijn benen toch wat overbelast waren geraakt door alle trainingen. Ik trainde vaak 4 keer per week en begon dat toch te merken aan vermoeide onderbenen en gevoelige schenen. Ook had ik meer last van spierpijn.

Net op dat moment werd ik gevraagd of ik het voedingssupplement Polyphine Sport wilde testen. Een 100% natuurlijk supplement dat:

  • helpt sportieve prestaties te verbeteren
  • het uithoudingsvermogen verbetert
  • goed is voor de conditie van de bloedvaten en
  • de verzuring van de spieren bij sport vertraagt

 

Dat beloofde veel goeds! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik normaal gesproken niet zo van de voedingssupplementen ben (want ik eet toch heel gezond?!), maar dit kwam wel op een heel goed moment! Dus ja, ik ben Polyphine Sport gaan testen.

Een half uurtje voor mijn trainingen heb ik 2 capsules ingenomen met water. Prima te doen en gaan! Al direct na mijn eerste training voelde ik dat ik geen last meer had van vermoeide benen. Het gevoel van ‘vocht in de benen’ was verdwenen! Ik bedacht mij toen dat dit ook toeval kon zijn, maar mijn nieuwsgierigheid was gewekt! Een maand lang heb ik braaf voor iedere training de supplementen gebruikt. En mijn benen blijven veel beter aanvoelen dan zonder het gebruik van Polyphine Sport. Ik ben daarom erg enthousiast over dit voedingssupplement! Een langdurig gebruik van Polyphine Sport heb ik niet getest, maar gezien mijn ervaringen kan ik er nu alleen maar positief over zijn!

Ben je ook geïnteresseerd in dit product? Kijk dan voor meer informatie op: http://www.vital20.nl of http://www.polyphinesport.nl

 

 

Advertenties

Mijn St. Pietersbeartrailrun 2017

P1070917-01

Wat was het geweldig! Mijn eerste St. Pietersbeartrailrun! Ik wilde een trailrun lopen, nou dit was er één! En hoe! 18 kilometer, eerst door de Enci-groeve en vervolgens op en rond de St. Pietersberg. Het was erg zwaar, maar ik heb de hele route alleen maar genoten! De moeite waard voor een verslag!

De dag begon eigenlijk heel ontspannen. Maastricht is voor ons niet ver van huis, dus 35 minuutjes rijden met de auto en we kwamen aan bij de Enci-groeve. Voldoende parkeerplaatsen en snel geholpen bij de tassenafgifte. Startnummer opspelden en we waren klaar voor de start!

De start is in de Enci-groeve. Ik ben daar al eens eerder geweest met de kinderen (het fossiel van het skelet van de Mosasaurus -“Bear”- is daar gevonden). Maar tijdens deze trailrun mag je verder door de groeve lopen dat wat normaal gesproken het geval is. Het had ’s nachts flink geregend, dus het was werkelijk één mergelmodder- en waterballet. Eerst had ik nog de illusie droge sokken te kunnen houden, maar na 1 km was er geen houden meer aan en dat maakte ook helemaal niks meer uit!

20170917160040

Na de Enci-groeve werden we getrakteerd op een prachtig bosgebied op en rondom de St. Pietersberg van Maastricht. Flinke heuveltjes, maar we hadden er zin in! Na 12 km was daar al de verzorgingspost en die was erg goed verzorgd! Bananen, sinaasappelen, chocola, wafels, sportdrank…..yummie!! Na lekker te hebben bijgetankt konden we weer verder.

 

Rond de 13/14 km kreeg ik het toch wel zwaar. Door al die hoogtemeters -ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo gewend ben- begonnen mijn bovenbenen al aardig te verzuren. Maar opgeven is natuurlijk geen optie! Het was een prachtige route door het bos en via Neercanne op weg naar de finish. Een paar kilometer voor de finish werden we nog getrakteerd op flink wat klimwerk. Op een gegeven moment moest ik op handen en voeten de hellingen op. Ik voelde mij zo net spiderwoman, maar dan in het zuur, want het ging wat minder soepel en vlot:). Het laatste stuk was vliegen, de berg af, en daar was die mooie finish! Het was fantastisch, ik denk mijn mooiste loop tot nu toe!

Energierepen zelf maken!

Tijdens lange duurlopen (vanaf 15 km) gebruiken veel hardlopers gels en energierepen. Zelf neem ik dan ook geregeld een gelletje mee. De energierepen geven je ook een koolhydraat-boost, maar ik vind ze eerlijk gezegd niet altijd even lekker en ze zijn best prijzig.

Het werd dus tijd om eens een zelfgemaakte energiereep te proberen! Ik vind deze goed te eten tijdens een duurloop en de smaak is goed! Daarom wil ik het recept graag met jullie delen!

De ingrediënten:

90 gram havermout, 100 gram honing, 350 gram dadels gemixt met rozijnen, snufje kaneel, een klein handje gehakte noten (welke je zelf lekker vindt), 30 gram extra pure chocolade, nog een paar handjes havermout.

Bereidingswijze:

Mix de havermout, dadels, rozijnen, noten en chocolade in de blender. Mix het kort, zodat de stukjes niet te klein worden. Voeg na het mixen de honing toe en roer dit goed door. Leg in een ovenschaal bakpapier met daarop de mix. Duw de mix met de bolle kant van een lepel in een rechthoekige vorm. Laat het geheel een aantal uren uitharden in de koelkast. Daarna kun je er (ongeveer 12) repen uit snijden. “Paneer” de repen als laatste nog met een paar handjes havermout, zodat je tijdens je duurloop geen plakhanden krijgt.

Je kunt de repen meenemen in wat bakpapier en een boterhamzakje.

De repen zitten boordevol koolhydraten die je hard nodig hebt tijdens je lange duurloop! Wil je minder vet in de repen, verminder dan de hoeveelheid noten en chocola of laat deze helemaal weg. Persoonlijk vind ik de noten juist wat structuur geven aan de repen en de chocola…….nomnomnom…….ik kan niet zonder!

De repen zijn in de koelkast een paar dagen houdbaar, in de vriezer natuurlijk wat langer. Zo kun je een voorraadje aanleggen voor je lange duurlopen!

20170820_133842

10 redenen waarom je NIET aan hardlopen moet beginnen

1. Je loopt het risico aan hardlopen verslaafd te raken en je verdere leven door te moeten gaan als een ware RUNNING JUNKIE.

2.  Je wordt egoïstisch, want je wilt toch nog ECHT even dat rondje vandaag rennen.

3. Je wordt ongezelliger. Op feestjes en partijen voeg je je meteen bij mede-runningaddicts en je praat over niets anders dan hardlopen.

4. Je geeft meer geld uit aan hardloopkleding dan aan je dagelijkse outfits.

5. Op vakantie ga je met een koffer vol hardloopspullen en nog wat ‘gewone’ kleding in je handbagage.

6. Je thuisfront reageert op je zoveelste training van deze week met: ga je nu alweer rennen? (tip: direct de kiem in smoren!)

7. Smoesjes verzinnen is verleden tijd. Hardlopen kun je immers altijd en overal doen.

8. Je wordt steeds fitter en sterker, waardoor je steeds verder wilt gaan. There is no finishline!

9. Je blijkt veel meer te kunnen dan je ooit dacht, dus waar zat je al die jaren??

10. Tijdens een goede run waan je jezelf een topatleet waardoor je je in een fantasiewereld met waanideeën begeeft.

20170609_160523-01[1]

Welkom op mijn blog!

Hoi wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog!

Ik ben een echte runningaddict en wil mijn loopverslaving graag met je 
delen! Hardlopen is fun voor iedereen en daarom hoop ik mensen te inspireren
om ook lekker te gaan -of blijven- hardlopen.

P1050316-01[1]

Ik weet nog goed hoe ik dacht zo ongeveer 3 jaar geleden. 2 kinderen 
gekregen dus het sporten was er flink bij ingeschoten. Als het nog eens wat 
moest gaan worden, dat sporten, moest ik toch wel echt ook gaan beginnen EN
een keer volhouden! 

En ja, ook ik ben toen begonnen met het schema van Evy. In het begin vond ik 
het al zwaar om 2 minuten hardlopen af te wisselen met 2 minuten wandelen. 
Maar het begin was er! Ik volgde braaf het schema met 3 keer per week trainen. 
Na een paar maanden had ik de mijlpaal van 5 km aan één stuk kunnen hardlopen
bereikt. Daarna volgde ik het schema voor de 10 km. En zo ging het maar door 
en door. Ik was niet meer te stoppen! En zo kwam ik er zelfs toe dat ik een 
halve marathon heb gelopen en als klap (uhhh....zo voelde het eigenlijk ook, 
het was na 30 km echt een klap....!) heb ik in april 2017 de marathon van 
Rotterdam gelopen!

P1100772-01[1]

Lopen is voor mij so much fun! Het is lekker om buiten in beweging te zijn, het
maakt mijn lijf sterker en mijn hoofd lekker leeg. Heerlijk! Ik ben dan ook 
onwijs dankbaar dat mijn benen mij al die kilometers willen en kunnen dragen!

Dus ren je met mij mee?